Shop Mobile More Submit  Join Login
×

:iconslugbox: More from Slugbox


Featured in Collections

Journals by HallowGazer

Amazing by XEarlGreyX


More from DeviantArt



Details

Submitted on
December 14, 2011
Link
Thumb

Stats

Views
14,549
Favourites
106 (who?)
Comments
192
×

WTF I SOLD OUT?!? WHO KNEW?!?!

Journal Entry: Wed Dec 14, 2011, 10:27 AM




"See, This proves you are only here for Fame and Fortune.

There are struggling artist on here who are more creative and draw better than you. They don't do fan art out of Dignity. These artist also do it for the ability to draw, You are plainly here for a Dollar and nothing less, It is almost sickening how someone like you can appear and instantly do this while creative people with original ideas, Unlike you, Are struggling.

I am blocking you. I want NOTHING to do with you. Hopefully you won't last too long on here."


- anon



Ok, fair enough, fair enough. I'm definitely here on DeviantArt for the DEVIANT side more than the ART side. Big surprise, right?

Yeah, people stuggle. I'm one of them. Dignity is a relative term though.

Do I WANT to draw boobs, simply for (as you so eloquently put it) "the ability to draw?" Yeah.
Do I WANT to draw ponies, simply for (as you so eloquently put it) "the ability to draw?" Yeah.
Do I WANT to draw sexy ladies, simply for (as you so eloquently put it) "the ability to draw?" Yeah.
Do I WANT to draw fanart of things I'm a fan of, simply for (as you so eloquently put it) "the ability to draw?" Yeah.

Do I get WAAAYYYY more hits, popularity, publicity, and ultimately make a meager living because of it? Yup.
Do I kill two birds with one stone by doing this, doing what I want AND making a meager living off of it? Yup.

Is that SMART marketing? FFUUUCCKKKK YUP.
Do most artists know how to market? FUCCKKKKK NOPE.

Do you need to market to be an artist? Nope.
Do you need to market to make a living? Yup.
Do you need to be skillful, talented, or trained to make a living? Nope.
Do you need to be well known to make a living in this business? Yup.

Is art a business? If you want it to be.
Do the creative and business sides of art CLASH constantly? 'ERRYDAY I'M CLASHIN'
Is this unfair to either side? Not if the artist/illustrator in question truly believes in their chosen ideals.

Did I go to college for an art degree? Nope.
Did I go to college for a marketing degree? Yup.
Is "slugbox" and all that encompasses it the end result of years of study? Yup.

Do I love what I do? Yup.
Even the business side? Yup.
EVEN MORE THAN THE ART SIDE?! At least just as much.
Do I want to draw porn forever? Nope.
Will I always have to, on occasion, in order to make a living? Yup.
Does it bother me? Sometimes.
Does its REALLY bother me? Nope.
Am I a simpleton? A little.
Do I have a lot of fans? Yup.
Do I have a lot of haters? Yup.
Do I love my fans? Most of the time.
Do I appreciate my fans? EVERY. FUCKING. MINUTE.
Do I want to make my NSFW, SFW, OC, PONIES, FANART, AND ARTIST FRIENDS ALL HAPPY AT THE SAME TIME SOMEHOW?!?! Yes... but it's time-consuming... please be patient with me.

Where do I draw the sell-out line? At a subscription service.
Would I cross the line if I needed to? Well, if I NEED to, I NEED to.

U MAD? Yup.
Your fault? Not really. You're clearly on the more "creative" side of art. That's well and good. But if you don't CARE about business or fame, maybe stfu up about how other people have it?

I'm out here to survive, not change the world or uphold ideals. If I can provide some people with some joys and neat pictures while I'm out here, ALL the better! If I can find time to even please myself (not a lot of time for that...) that's the BEST time... But priorities first. Gotta pay the bills, which means drawing that Double Rarity BJ in the hopes I'll get some hits to my website. Luckily, I have absolutely no problem with that image or content. I'd draw it anyway. ... Two birds. One stone.

But you know what the BEST strategy in the world is? Accumulate a following using things that both YOU AND OTHERS love... and then switch to your own stuff. Comic starts next month, y'all. It's a weird one.

In the meantime, though. Enjoy ponies. I do. And a lot of you do too! Woo! Everybody wins!!! In fact, if it wasn't for the ponies, I wouldn't be STARTING a REAL comic. They've taught me SO much in a technical illustrative sense.



On a final note, anon, you seem like the kind of naive fool who would just LOOOVVEEEE Jhonen Vasquez for no reason other than you watched some Invader Zim on youtube... Let's end on some of his words of wisdom! (though really, it's just common sense!)


"

Getting noticed

Got an email from an aspiring artist who was asking for advice on how to get noticed , how to get attention for work that ISN'T essentially fanart.  I guess the experience on their end is that when they do original pieces, the response is hardly a spark of what they get when they do something referential that people already know.

I figured I'd respond here since it would help more than just one person.

You can NOT get noticed now unless you draw referential stuff.  Sorry, artist.  The universe no longer allows for you to exist without climbing up onto a tower of tired references, eating as much of it as you can, gorging on the festering corpses of what came before or what's popular now and then shitting it back out at the audience you hope to capture, hoping enough of them have their mouths open to ingest what's been ingested ad infinitum  into their "art-appreciation centers".  

That's what you gotta do.  Just get started already.  You're wasting your time if you're not already drawing Legend of Zelda fan art (try cute female versions of Link!), or some Star Wars thing.  My Little Pony is big right now, so stop trying to do anything new and do some Pony art already!

You might think I'm being sarcastic, but that's only because you can't see me wearing my Super Mario t-shirt while I'm drawing Sonic the Hedgehog wearing a Darth Vader helmet.

Good luck, and remember…NINJA TURTLES.

"

(src: jhonenv.tumblr.com/)

Add a Comment:
 
:iconsteve1345:
Steve1345 Featured By Owner Jan 4, 2013
TIL deviantart is a universe to ours and you're either Kyosaki or Eker.
Reply
:iconrebel-mel:
Rebel-Mel Featured By Owner Jan 2, 2012  Student Digital Artist
This may be a rant directed to some uppity members of this site (and a well-deserved one at that), but this honest to god helped me. I've been thinking a lot lately about how best to market my art and develop an audience, and what you wrote here and the quote at the end of your journal really kinda hit the nail on the head for me. It may be a bit strongly worded, but it's only true. I wouldn't stop drawing my original creations if you gave me all the money in the world to do so, but fan art really IS how people gain a following in the beginning. It isn't until after they have an audience that people really start being interested in their original stuff. It's true both on dA and in the actual art world. It's just common sense, but it's kinda amazing how much it flies over people's heads.

And I always thought of selling out as meaning you were doing something you didn't like or didn't want to or was contrary to your values/beliefs for profit. If you love what you do, how in the world is that selling out? God forbid artists make money by doing what they love.
Reply
:iconanime-lord001:
anime-lord001 Featured By Owner Dec 26, 2011
:/ Your last bit made me feel like I should get working now if I ever want to get good at drawing. lol Not the first time i've ran into that, but it was it interesting to read.
Reply
:iconlionel23:
Lionel23 Featured By Owner Dec 21, 2011
Hey Slug, I've visited your LS a few times but you're usally surrounded by your fans, but I wanted to comment on this.

This anon guy has no idea what artists all do. There are plenty of amatuers and professionals here on DA (joystiq frequently links an artist's DA page for game development art) and I see nothing wrong with your art. And I see nothing wrong with getting paid for what you like to do either.

I frequently come on DA to find artists to ask for commissions, and many artists I find through things I like (for example I found you out through your excellent pony art). And I can attest that as a writer that you have a valid point in the view with fanart and other 'hot' things out there. My original illustrations didn't get noticed as much until people started to visit my DA page for the fanart stuff and then gravitated to the original things, so I 100% agree with you on what you're saying..

Anyway, probably rambling at this point but just felt I needed to comment ^^
Reply
:icondualmask:
Dualmask Featured By Owner Dec 21, 2011  Professional Digital Artist
I gotta fave this journal because you're a stronger artist than I am. As much as I would love to be more noticed and get more commissions, I don't have the fortitude to draw fan art or porn... though I've nearly gone there in the past. Plus I worry too much about my daughter seeing my artwork.

I get it. The idea is to use something people like, like Pony art, to see to get people to notice your original stuff. I just can't do it. I wish I could. That's why I am impressed by you even though I never heard of you before someone I know linked me to your journal. Do your thing.
Reply
:iconhikarushirou:
hikarushirou Featured By Owner Dec 21, 2011
Sooo what if you want to be poopular but you don't want to draw exposed breasts and / or naked ladies/men but are fine with fanart?
Reply
:iconmr-macky1000:
Mr-Macky1000 Featured By Owner Dec 22, 2011  Student
don't draw that, you can get popular without drawing that.
Reply
:iconhikarushirou:
hikarushirou Featured By Owner Dec 22, 2011
That's the problem that I see on dA. In the past few years it seems unless you draw or take pictures of naked females (mostly) or you draw fanart or are in general a WONDERFUL artist, you're less likely to get noticed. =/

People tell me to advertise but honestly my webpage link is on like EVERY site I'm connected to (which is over 500 entries if you google my username XD) but it still seems I don't get the attention I think I need would prefer. :shrug: I could just be an attention whore / whiny git who thinks she should be popular.
Reply
:iconmr-macky1000:
Mr-Macky1000 Featured By Owner Dec 22, 2011  Student
think about what you are competing with. Thousands of other artists. Yes, fanart and boobs are going to be more popular, it's what people love. If you want the popularity, you gotta give the people what they want. Now does that mean making things you're morally against? No.

However, fanart people adore. And it takes a while to get the attention. If I could give you a suggestion, diversify your gallery. You're stuff is cute, but kinda a lot of the same. Don't take offense, I'm just trying to help. But bringing variety in design always helps.
Reply
:iconhikarushirou:
hikarushirou Featured By Owner Dec 22, 2011
Which is why I don't do it! I don't have a real problem drawing breasts but honestly don't want to and if people can love my art without that being the focus then I'll keep doing what I do.

None taken. I actually want people to comment on my works from time to time but usually just get tons of faves on those bloody stamps I created. :doh: And without the input I honestly don't know what to draw! ^^; Aside from cute fluff. I've been practicing guys but they always turn out so girly. =p

Thanks for the random input / comments / support~ =)
Reply
:iconmr-macky1000:
Mr-Macky1000 Featured By Owner Dec 22, 2011  Student
well, if you want further advice, don't draw so many chibis. people tend to lose interest in that stuff, unless you're REALLY good at making them. Good luck to you
Reply
:iconnalya-eternal:
Nalya-Eternal Featured By Owner Dec 21, 2011
Slugbox, I don't know you, and you don't know me, but believe me when I say that I now have an IMMENSE respect for you because of this.
You know what you are.
You know what you want.
You know how to get there.
And you understand the concept of "To hell with anyone who wants to get in my way".
You have the drive and determination to face any obstacle that wants to stand in your path, and you have the willingness and ability to overcome them. I wish you good fortune and the best of luck in your future, and I hope that one day you can become popular and loved for what YOU want to draw, not obscene amounts of Pony fanart and porn demanded by others.
Reply
:iconijustloveit619:
ijustloveit619 Featured By Owner Dec 21, 2011  Student Digital Artist
u mad bro?

-Yes

LOL
Reply
:iconhoshiberry:
HoshiBerry Featured By Owner Dec 21, 2011
Pffft, butthurt cuz YOU make money out of what you like and they don't.
Reply
:iconchellyaria:
Chellyaria Featured By Owner Dec 21, 2011
I think you're incredibly talented!
Reply
:iconpoison-control:
poison-control Featured By Owner Dec 20, 2011  Student Digital Artist
god people are so freaking stupid
Reply
:icontoxicilicious:
Toxicilicious Featured By Owner Dec 19, 2011  Student Digital Artist
Ignore Anon. he's just a troll having nothing better to do with his life.

Idfc if you draw porn -- you draw amazingly, and that's what I care about.
Reply
:iconcore-point:
Core-Point Featured By Owner Dec 19, 2011
Quote/"See, This proves you are only here for Fame and Fortune.

There are struggling artist on here who are more creative and draw better than you. They don't do fan art out of Dignity. These artist also do it for the ability to draw, You are plainly here for a Dollar and nothing less, It is almost sickening how someone like you can appear and instantly do this while creative people with original ideas, Unlike you, Are struggling.

I am blocking you. I want NOTHING to do with you. Hopefully you won't last too long on here."

- anon /End quote

Can't believe that got to you a little slugbox. But I guess a cut of ignorance like that would bother anyone.

Anyways, continue to rock on man! And also, thanks for the tip at the end, lol.
Reply
:iconlingeringsentiments:
LingeringSentiments Featured By Owner Dec 19, 2011  Hobbyist Artisan Crafter
No matter what you do in life as long as you have a solid belief yourself and an unwavering conviction to do continue doing what you're doing, it'll be tough for others to dispute that. But I'm sure they'll unfortunately still try to find a way!

On a side note, why are so many people getting "Success Hate"?! Instead of whining and complaining of how an "unfair"(which is solely a human concept) is keeping you down, is it not better fundamentally to perceive people like Slugbox as friendly competition, rather, something that is meant for you to constantly grind your own skill, grit, and determination against? People tend to improve the fastest when they overcome strife. Of course that completely depends on how you interpret circumstances. Who knows, maybe I'd be resentful too if I was an aspiring artist. I hope not though.
Reply
:iconaztegio:
Aztegio Featured By Owner Dec 19, 2011  Hobbyist Traditional Artist
Hehe i draw tons of fan art and then once a while i throw in at OC just to hope people dont notice :P
Reply
:iconthecatnamed400:
TheCatNamed400 Featured By Owner Dec 18, 2011  Student Digital Artist
its so true, i only draw ocs so i have no views.
i almost refuse to draw fanart now, i have thought about it.
(i have a separate account where i do that, it has tons of views -____-)
Reply
:iconclownpuncher:
ClownPuncher Featured By Owner Dec 18, 2011
Why exactly does making porn bother you?
Reply
:iconnoobtobias:
noobtobias Featured By Owner Dec 18, 2011
Sir, u have just gained my respect. Eternally
Reply
:icongr33kboi:
Gr33kBoi Featured By Owner Dec 17, 2011
-claps- Best journal entry i have ever read. Thank you Slugbox you rock. w00t.
Reply
:icony-r-i-here:
Y-R-I-Here Featured By Owner Dec 17, 2011  Hobbyist General Artist
Words of wisdom (or common sense, yes) from Jhonen. And didn't you say this was your way of making a living? How isn't that a struggle? Anon's words confuse me.
Reply
:iconfydbac:
fydbac Featured By Owner Dec 17, 2011  Professional General Artist
I just found you today, and you are speaking so much truth in this journal. My business and art side clash constantly, but the more I force them to be friends, the more I understand this business in general. I know I could make much more if I simply feed off the corpses as you mentioned (and would of probably landed a full-time position by now as well), but alas, I'm not quite ready to go down that road yet. Or I should say, my current situation isn't quite dire yet. Almost though...for convenience sake.

Anyway, much respect for hustling, and not try to make weak excuses. The realist shit I've read concerning this industry in a while. You're definitely playing the game, while I'm still trying to fight it. Don't know if that makes me stupidly naive, or just stubbornly courageous with my cause. Most likely both.
Reply
:iconkurisu1991:
kurisu1991 Featured By Owner Dec 17, 2011
MANY others have said it already ... but ... HATERS GUNNA HATE!
Reply
:iconf2darkness:
f2darkness Featured By Owner Dec 16, 2011
This is both my first favourited journal and the first comment in a long, long time. Good on you for doing this. Some people just need to be reminded that making a living out of what you enjoy is as far form selling out as it gets. And at the end of the day, this is the real world. As much as some people "in it for the art" like to say otherwise, money matters. A lot.

You're still drawing, and you're still drawing things both you and your fans enjoy. Just because drawing what you and your fans enjoy is making you money, however small or large, doesn't mean you're selling out. Just successful.

Stay successful Slugbox. Haters gonna hate.
Reply
:iconfcm-nilesnake:
FCM-NileSnake Featured By Owner Dec 16, 2011
Very well said. Some people are still too stupid to understand that money doesn't grow on trees, therefore forcing us to WORK.
Reply
:iconask-moluna:
Ask-Moluna Featured By Owner Dec 16, 2011  Student Artist
If the arts good, i'm there. Your stuff is good, and not just the pornographic side of it, thus I watch and enjoy what you submit.

I'm a subpar pencil-artist, compared to many people on here, but it is not going to stop me from trying to take it somewhere and improve. In fact, i'm a better writer-artist then pencil-artist.

You make an excellent point about marketing, though. I think my best example would be 'Adventure time'. The art level makes me shudder, and the comedy and content make me wince at times. But the big thing is it was 'sold' properly and has a following. You can have the ability to draw on my level or even below, and if you can market it, wham, it'll go places.

Another key point I like in your post is basically that you need to enjoy what you do, not simply do it. Yes, sometimes simply doing it is necessary to meet an end but in the long run, but you'll push yourself to go farther if you enjoy what you're doing; either what you're creating or the reaction results you receive.

Keep it up slug, Moluna's rooting for you! [And not so secretly desiring your art!]
Reply
:icondecombre:
Decombre Featured By Owner Dec 16, 2011  Hobbyist General Artist
You make me proud, slugger.
Reply
:iconunwrittenfox:
UnwrittenFox Featured By Owner Dec 15, 2011
The ones who get offended are usually the ones who are close-minded and unwilling to learn.

You said it perfectly *highfive*
Reply
:iconpokemonfreak1:
Pokemonfreak1 Featured By Owner Dec 15, 2011  Hobbyist Traditional Artist
Wow, good for you slugbox for standing up for yourself :hug:
Reply
:iconsehibzeh:
Sehibzeh Featured By Owner Dec 15, 2011
so very true
Reply
:iconfoibleofhumanity:
FoibleOfHumanity Featured By Owner Dec 15, 2011  Student Traditional Artist
Just had to fav this after reading it. Your rants are one of the few things I look forward too on this site.
Reply
:iconvegeta-always-wins:
Vegeta-always-Wins Featured By Owner Dec 15, 2011  Professional General Artist
love this. love your art. and im a girl~~~

ponies before honies!
Reply
:iconzoomintoit:
ZoomIntoIt Featured By Owner Dec 15, 2011  Hobbyist General Artist
Faved for truth.
Reply
:iconcrafekster:
Crafekster Featured By Owner Dec 15, 2011  Student Digital Artist
I must say alot of things you say are true, but there are things that are true in your own reason witch is the end bit. This is you, and i like it and you seem to be it. There is always ways to get noticed other than climbing the tower of references. For one thing, you should have stated that you were talking Internets. And to get noticed locally/Other would require bigger intuition than a simply allowed click of a post in the net.

I just wanted to get it out. You have your way of showing your self and getting noticed and i like it and will continue to do so. But dont strike others mind into changing how they work to achieve one desire. Ofc the strike part can be left out, that was just the way i felt you wrote it ;)
Reply
:iconnayr-the-fox-demon:
Nayr-the-Fox-demon Featured By Owner Dec 15, 2011  Hobbyist Traditional Artist
Some people just dont understand. The ass is jealous at how much shit the mouth can spew. You're doing fine Slug. Haters gonna hate.
Reply
:iconlanvil:
LanviL Featured By Owner Dec 15, 2011  Hobbyist Artisan Crafter
I frickin' love your work and view on this subject.
You're the first person I've bought a digital "book" (Parodic Pony Pin-ups) from. And most likely the only one I'll buy for a long time.
Yes, I like your original art.
Yes, I like your "fanart" of popular things a bit more. But that's just like Jhonen said. It gets you more audience etc.
IMHO, keep on being awesome!
Sorry if I sounded a bit random but I'm doing way too many things at the same time, suitable for a mans brain.
Reply
:iconcreonman:
creonman Featured By Owner Dec 15, 2011
do what you love....and if you can make some bank on it then even better....
Reply
:icondalehan:
Dalehan Featured By Owner Dec 15, 2011  Hobbyist Digital Artist
Haters gonna hate. There are still some lines I put into question or don't entirely agree with, but I'm keeping that to myself as not to sound like an utter prick. :p
Reply
:iconsolum-ipsum:
Solum-Ipsum Featured By Owner Dec 15, 2011  Hobbyist General Artist
You know, I hate those who bitch about author rights when someone posts their pics in blogs... (mostly the lamest of fan artists)

But what the fuck? You spend a shitload of time making these awesome-looking graphics, so if I wanna have a hi-res fappin' pillow edition of that last RD fanart for example, I'll just pay up. I mean, you put effort in it, and I didn't. My payment for it is a form of saying thanks and contributing to your living so you can do more of this coolness I like. Why would I feel bad about the fact that you gain money this way? This is absurd...
Reply
:iconmetaloverlord7290:
MetalOverlord7290 Featured By Owner Dec 15, 2011  Student General Artist
>Getting Noticed on DA
>Draw a big breasted, anime cat-girl
>Show cleavage and/or nipples and/or vagina
>?????
>Profit
Reply
:icondragonfriend7738:
dragonfriend7738 Featured By Owner Dec 15, 2011
I thought selling out required receiving sums of money to become commercialized?

Anyway, I love the way that you broke this down. It's been a bit of a pet peeve of mine how people instantly hate anything that becomes successful and/or popular, simply because there are other people who fail to make it that far.

I mean, if it was good before it was popular, why would it be bad now that it is, right?

But you bring up a valid point- someone can't really get mad at you for drawing what you like to draw; and if someone is willing to pay you for your drawing... well, that's what being an artist is all about isn't it? And if you happen to like what a lot of people like, then you're just one step ahead of the rest of the pack.

Anyway, best of luck to you Slug. I and many others look forward to your continued success.
Reply
:iconinoisveryhot:
inoisveryhot Featured By Owner Dec 15, 2011
Awesome rant as usual man! :lmao:
Reply
:iconkuromu:
Kuromu Featured By Owner Dec 15, 2011   Digital Artist
I think selling out would be drawing something you are ethically against to make money, not drawing something you either like or have no opinion on. If you, to your core HATED Nazis and then drew Nazis just to make a bit of dollar... that would be selling out - but even still... without knowing your financial circumstance, how can anyone call that selling out?

Marketing! Not 'selling out' haha!
Reply
:iconcarnaugh:
Carnaugh Featured By Owner Dec 14, 2011
I vehemently despise the notion that it's somehow unethical to do anything less that your passion for the sake of money. A job is a means to an end, not the end itself. The whole idea of "selling out" is nothing but nonsense to me. We do what we can to survive, we do what we want to be happy - If it means we do something we don't like for the sake of a survival and greater enjoyment, I see no fault in that. In fact, I applaud and respect anyone who willing to do what it takes to prosper, as long as it's at no one's expense but their own.

I'll never accept that it's virtuous to follow your passion at someone else's expense (parents, government handouts, etc.) and villainous to trade a bit of your passion for financial security and greater happiness.
Reply
:iconanimefreak40k:
AnimeFreak40K Featured By Owner Dec 14, 2011  Hobbyist General Artist
:iconlunagaspplz: What? Slugbox doing art to make teh moneys? I never could have known... except that you made that perfectly clear a number of years ago...and more than once since then.

Frankly, I have a hard time figuring out why people would have a problem with this.

I think that :iconleviadragon99: put it best in what a sellout is, in that it is someone who forsakes their beliefs to move forward and/or some manner of profit/financial gain. Last time I checked, you haven't compromised your beliefs... so I wold hardly consider you a sell out. Heck, if anything, I want to do what you do: draw stuff for people and make a living off of it...
Reply
:iconlostikins:
Lostikins Featured By Owner Dec 14, 2011  Hobbyist Digital Artist
haha i just think that person was butthurt that they aren't as BAWSS as you < u <
i say congrats and i wish for your future sucess and endeavors!
STAY BAWSS
x'D
oh and what's so bad about drawing boobs and whatnot? seriously...
Reply
Add a Comment: